sâmbătă, 2 iulie 2022

 Costel Zăgan - POETUL CA O RANĂ DESCHISĂ versuri lyrics

03.02.2022

POETUL CA O RANĂ DESCHISĂ



Între martirii și avocații istoriei
 
cu lacăt la gură și cătușe la mâini
 
având totuși la răsărit
 
HARTA ROMÂNIEI MARI
 
drept icoană
 
ezitând totuși 24 de ore pe zi
 
între
 
vierme și albatros
 
liber ca un râu de munte
 
c-un mal în rai
 
și
 
celălalt în iad
 
liber ziceam
 
cine nu înaintează
 
dă îndărăt
 
literă cu literă
 
niște răni inutile
 
niște îngeri de pripas
 
niște
 
măști
 
copilărești
 
Costel Zăgan, ODE GINGAȘE
 

29.01.2022

DE ORIUNDE ATAC SURPRIZĂ ORICÂND



Uite-așa vedetă după vedetă
 
ocupatu-ți-au Parnasul
 
de-aia nimeni nu regretă
 
cu drapelul îți ștergi nasul
 
Ocupatu-ți-au Parnasul
 
Johnny Billy et company
 
unde Stalin întoarse ceasul
 
de ce te-ai împotrivi
 
Johnny Billy et company
 
nimeni totuși nu regretă
 
nu mai au ce pustii
 
așa vedetă lângă vedetă
 
Ocupatu-ți-au Parnasul
 
pe Carpați punând compasul
 
Costel Zăgan, CEZEISME II
 

04.01.2022

Poem rupt din mine



Cum să-ți ierți inima
 
pentru că iubește
 
cum să-ți ierți ochii
 
pentru că admiră
 
Cum să-ți ierți mâinile
 
pentru că mângâie
 
cum să-ți ierți picioarele
 
pentru că aleargă spre iubire
 
Cum cum cum cum
 
bum publicitate
 
Costel Zăgan, Ode gingașe
 

20.12.2021

(FULGER ÎN TREI VERSURI)



tu la vorbitor
un vulcan de zăpadă
limba română
 
haiku de Costel Zăgan din Fulger în trei versuri (18 decembrie 2021)
 

15.12.2021

În căutarea unei povești de Crăciun



În căutarea unei poveşti de Crăciun
M-am trezit cu ochii
 
plini de vicol
 
şi de
 
ninsori de legănat copilăria
 
Brrr Doamne
 
ce iarnă imaginară
 
cu
 
mâinile înmănuşate-n versuri
 
cu
 
haine călduroase de sonete
 
şi
 
căciuli trase
 
peste ochii copilăriei
 
ninge
 
pastel de Crăciun
 
Costel Zăgan
 

19.11.2021

DOINA DEȘTEPTĂRII NAȚIONALE



Frunză verde cât Sahara
 
cam aşa ne este ţara
 
Cât în lung şi cât în lat
 
nici picior zău de bărbat
 
Parc-ar fi murit cu toţii
 
şi-au rămas aici doar hoţii
 
Toată lumea vede răul
 
cum ne-nlănţuie iar hăul
 
Toţi ar vrea dar nu se poate
 
să se facă aici dreptate
 
Parcă-i Doamne blestemată
 
scoală-Te Ţară odată
 
Că ne bate-n piept chiar Marea
 
când ne-apucă disperarea
 
Dacă ni s-au dus bărbaţii
 
scoală-se în loc Carpaţii
 
Dumnezeu din cer să vină
 
să ne-aducă El lumină
 
Costel Zăgan, DOINE DE (S)PUS LA RANĂ
 

14.11.2021

AXIOMA NOPȚII



M-am săturat de primăvară
 
de flori iubito și de virtute
 
s-o luăm de la-nceput iară
 
ia-mă și pe mine dar du-te
 
Costel Zăgan, Axiomele lui Don Juan
 

01.11.2021

Emergență



Bacovia scrie la vioară
vioara tace-n do major
și dacă totul o să doară
ce vers speranța tuturor
 
Vioara tace-n do major
poetul scrie câte-o rană
tăcerile totuși mai dor
durerea-i condiția umană
 
Poetul scrie câte-o rană
dar dacă totul o să doară
va da un înger de pomană
Bacovia tăcere la vioară
 
Vioara plânge-n do major
Doamne pe buzele tuturor
 
Costel Zăgan
 

28.10.2021

Primăvara acestei toamne



Ce chin dulce și-această primăvară
 
înflorește contra florilor
 
zburdă contra mieilor
 
zboară contra păsărilor călătoare
 
cântă contra cucului
 
luminează contra soarelui
 
iubește contra îndrăgostiților
 
Ce primăvară contra primăverii
 
Asta da toamnă
 
nu-i așa
 
frunzelor
 
Costel Zăgan, POEME INFRACȚIONALE, 1995
 

09.10.2021

MEMORABILIA REX



Îmi scriu memoriile pe pereții camerei de gardă
 
un fel de cai verzi ce mai alerg printre două iluzii
 
dragostea și poezia mea cea de toate zilele scriu
 
și crucea-mi ia foc în spate ard și mă înalț cu fiecare
 
vers niciun leu nu mă stăpânește în cușca istoriei
 
sunt liber totuși lacrimile nu vor rugini decât penița
 
stiloului în rest să curgă sângele printre rânduri
 
Costel Zăgan, Ode gingașe
 

15.06.2021

SUPERBA CLASĂ A AMINTIRILOR DIN COPILĂRIE



Dragi copii
vă mulţumesc

mi-aţi făcut loc
în
amintirile voastre
Şi-n
această clasă
am onoarea
să vă fiu coleg
Colegul Copilăriilor Voastre
ştiurlubatice
Vorba lui Nică
Primul Nostru Coleg
De Eminescu
nici nu mai am cuvinte
 
poezie de Costel Zăgan din Ode gingaşe (14 iunie 2021)
 

15.05.2021

ODĂ EREZIE DE-A IUBI



Pentru tine măi femeie
bat din nou Calea lactee
 
Zi și noapte ce să fac
iar îmi pun pielea de drac
 
Și așa din colț în colț
dau cu steaua mea de bolți
 
Sar scânteile din tine
numai dacă țipi că-i bine
 
Când o fac pe-a răsculatul
și ridic în slăvi tot satul
 
Alelei mândruța mea
te împing din stea în stea
 
Te ridic cu buzduganul
unde n-a zburat zăganul
 
Și sar fulgi și sar scântei
dacă-n brațe iar mă iei
 
Arde pielea mea de drac
doamnă fără niciun leac
 
Colind cerul zău de-a latul
cât zburăm din nou cu patul
 
Să colind doamnă pe lung
carul mare nu-l ajung
 
Și mai am totuși un pic
ca să trec de carul mic
 
Să ajung și eu în fine
doamnă dincolo de mine
 
Costel Zăgan ODE GINGAȘE
 

10.04.2021

Inventeme (Timpul)



Pasul timpului este egal, al omului niciodată.
Costel Zăgan
 

31.03.2021

ULTIMUL POEM RECENT



Între Dumnezeu și omul recent se aude
 
ca o rugăciune absurdul Gândac sau înger
 
Cel mai frumos dar de Crăciun iubirea
 
Salvatorul a trecut prin lume ca un fulger
 
H-R.P are dreptate Nici dragostea nici
 
credința însă nu mai sunt las modă Iar
 
omu-i pe cont propriu
 
Costel Zăgan, Poeme critice
 

28.03.2021

LEGENDĂ



Parc-aș fi Pillat din Pont
 
cu barba pân-la pământ
 
doar acasă ca pe front
 
poezia-mi ține rând
 
Cu barba pân-la pământ
 
din lacrimi am o mască
 
nu mă dau degeaba sfânt
 
aud iarba ce-o să crească
 
Din lacrimi am o mască
 
doar acasă ca pe front
 
Maria-n poem să nască
 
parc-aș fi Pillat din Pont
 
Am barba pân-la pământ
 
doar pe mine azi mă vând
 
Costel Zăgan, CEZEISME II
 

21.02.2021

BRÂNCUȘI



Brâncuşi
Costel Zăgan
În loc
de
ochi
Avea
două
clepsidre
Una
cu
lacrimi
Alta
cu
îngeri
Probabil
de-aceea
Când
i-a
fost
dor
L-a fulgerat
cu
tăceri
Îngerul
păzitor
Iar
când
a plâns
O zi
şi-o
noapte
N-a
mai
călcat
pe
pământ
din Ode gingaşe
 

31.01.2021

AMINTIRI DIN JAPONIA CU MARIA OPREA



Unde-i Maria de-altădată
 
cu stele rupte în haiku
 
doar poezia-i vinovată
 
și Doamne poate numai Tu
 
Din stele rupte în haiku
 
din GOGYOHKA și alte chestii
 
de la da și hăt la nu
 
pierdut-am ziua între trestii
 
Cu GOGYOHKA și alte chestii
 
- doar poezia-i vinovată -
 
și frumusețea nevestei -
 
unde-i Maria de-altădată
 
Ce stele rupte din haiku
 
- Japonia Poezia și Tu -
 
Costel Zăgan, CEZEISME II
 

08.01.2021

EREZIA PUSTIULUI DIN NOI



Sfârșitul vine ca o furtună de nisip
 
toate clepsidrele-s burdușite cu apa
 
rențe nou-nouțe îndrăgostiții abia-a
 
bia mai țin cumpăna ultimei nopți
 
de dragoste de pe pământ nu-i apla
 
udați totuși diferența de presiune ar
 
putea schimba direcția trecutului și
 
zău dacă mai este cineva dispus să
 
ia de la capăt paradisul pierdut
 
Costel Zăgan, Erezii second hand, 2014
 

02.09.2020

INCONFORT MARX

Ajunsu-mi-a istoria în gât
 
și nu-i mâncarea preferată
 
și ca un porc o duc pe rât
 
- mizerie de altădată -
 
Și nu-i mâncarea preferată
 
carnea de albatros e inutilă
 
doar sânii cei zglobii de fată
 
iar mă fac să plâng de milă
 
Carnea de albatros e inutilă
 
dar ca un porc o duc pe rât
 
confortul meu această silă
 
ajunsu-mi-a istoria în gât
 
Dar nu-i mâncarea preferată
 
iubito pe lista mea de plată
 
Costel Zăgan, CEZEISME II
 

29.08.2020

SCHIMBAREA LA FAȚĂ A POETULUI

Dureros de dulce
 
dragostea și ura
 
cele două fețe
 
ale lumii
 
Poetul
 
iar le-a
 
confundat
 
întru
 
al poeziei
 
pat
 
Costel Zăgan, Ode gingașe
 

25.08.2020

Prea nerușinatele mele tăceri

Dragă Kitty nu mai suport nicio rană
 
Nu vreau să mai văd niciun om rănit
 
sau bolnav La naiba cu indiferența ori
 
cărei instituții Mă doare prostia celor
 
care ne conduc zâmbind spre iad Bise
 
ricile lumii sângerează de zile săptămâni
 
luni întregi În fiecare clipă pe crucea lui
 
Hristos sângerează alt om Și nimeni dar
 
absolut nimeni nu-i leagă rănile Doamne
 
unde-s oamenii de altădată Dacă și ecoul
 
intră-n pământ de rușine dragă Kitty
 
Costel Zăgan, Contrajurnalul Annei Frank
 

12.08.2020

POEM CU OCHII DESCHIȘI

Jos masca
Doamne
Vreau
să-Ți văd
Bunătatea
infinită
Costel Zăgan, ODE GINGAȘE
 

26.07.2020

AMINTIRE DE AVANGARDĂ

Dragă Kitty poezia este dreptul meu
la replică Când soarta mă ia peste pi
cior Iar anonimatul e gata să mă înha
țe Citesc și scriu deci exist Cu fundul/
fruntea în aceeași barcă literatura ro
mână și universală În bibliotecă nu
sunt niciodată singur Oricât m-ar i
zola ceilalți Și da Maiorescu-i in
comod și azi Dar unde-ajunge
nu-i hotar
 
Costel Zăgan, CONTRAJURNALUL ANNEI FRANK
 

16.07.2020

TRANSPARENŢĂ ABSOLUTĂ

Dumnezeu
trece
cu viteza luminii
dintr-un vers
în altul
 
Timpu-L
urmează
 
coadă
de
cometă
Costel Zăgan, Ode gingașe
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PRIETENII (I)MEDIATE

                                    Nimeni nu se naște singur: întotdeauna, Dumnezeu este prin preajmă. Nu să observe, ci să ajute. Cum știe...