joi, 27 iulie 2023

APROAPE VIU - LUCIAN ALECSA

 Eram aproape viu

ca o sperietoare de ciori

cu buzunarele pline de hormoni

gheboase umbre intonau un cântec de pahar

pereții vopsiți în roșu

se desfoiau ca un acordeon

Aruncam cu zaruri de gheață

pe pântecul unei dansatoare

ochii-i scânteiau

i se punea în mișcare o ruletă

ca o inimă pârgă

Îngenuncheat

trăgeam la jetoane

alunecând ușor între coapsele ei foșnitoare

respiram tot mai greu

aerul puțea a urină, a gură de metrou

eram agitat

tot mai agitat

ca un prunc în cadelniță

trecut prin botez

Dădeam cu visele toate

de mese, de scrumiere, de ferestre

sfârâiau sentimentele ca niște mucuri de țigară

pe trupul meu gol până la brâu

Ce splendoare purificatoare!


Povestea vieții mele

o răsfoia ospătarul

holbat ca la o notă de plată neachitată

Mă hlizeam la el ca la mort

ce nu-mi mai putea face nimic

cu lehamite i-am aruncat o flegmă

ca ultim bacșiș.


LUCIAN ALECSA, ASUPRA CĂDERII, 2002  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PRIETENII (I)MEDIATE

                                    Nimeni nu se naște singur: întotdeauna, Dumnezeu este prin preajmă. Nu să observe, ci să ajute. Cum știe...