sâmbătă, 13 februarie 2016

TEXTE EVIDENȚIATE în revista online DIALOGURI CULTURALE

INTERFERENȚE LITERARE

lumina unei îngenuncheri de inimă*

luna și-a făcut în inimă un cuib
de pragul ochilor se lovește
o pădure de ecouri
ale păsărilor
vânate cu săgețile umbrelor de pradă
la prima rostire a frunzei
ale cailor înaripați
de jăraticul stins într-o ninsoare ternă de toacă
ale pânzelor unui răsărit
înghițit de orele abisale la reflux
ale greierilor
rătăciți prin iarba neștiută a iernii
continuare...http://junimeadigitala.ning.com/profiles/blogs/lumina-unei-ngenuncheri-de-inim
când
crezi că iubirea e o herghelie
pur sânge încăpățânare
eu zic nu
e doar un vis
pe care nu știi cum să-l întâmpini
ei cred despre tine
că ești frumoasă
în jurul tău totul invizibil
ca o maladie
ca să fii tu de pipăit de gustat de mirosit
singură
împotriva tuturor

Erezia claustrofobului celest**

Poetul are palmele bătătorite de stele
și fruntea brăzdată de elegii Iarna-i ba
te-n fereastră cu ninsori somnambule
Tace și îngheață în două-trei ode ale
bucuriei Ar vrea să se întoarcă însă nu
are pe unde Hipnotizat de Marea Neagră
face valuri cât Casa Poporului
Vrea să coboare dar pământul
sună mereu ocupat ocupat ocupat

hai sã vorbim despre economia de timp **

despre cum sã mai gãsim ceva secunde
mai totdeauna sterpe sfrijite şi de neconsumat
de fapt ne vindem iluzia cã am câştigat timp
când colo ne uitãm din ce în ce mai des la ceas
ca într-o presare idioatã a niciodatã de ajuns
apoi chirciţi în noi mestecãm nisipul clepsidrelor
ca pe un deşert îndesat într-o cãmilã
hai sã strigãm ceva lozincar despre economia asta de timp
la naiba cu festina lente
la rele cu toate aceste renunţãri
sã frecãm secundele în cap
pânã le vom transforma în energie verde
mãcar se consumã înaintea energiilor convenţionale
                                       TEXTE RECOMANDATE

instrumentele visării*

toți îmi vor inima**

nici raiul nu mai este ce a fost*

al treilea ochi *

mi-au rămas amintirile mari*

pentru că am încăput în propria umbră *

reinventează-mă sau poveste imbecilă**

Apollinaire se plimbă prin satul meu natal**

umbra grandioasă a lui Holderlin *

Porte-bonheur * (decembrie 2013)

cred cã am înghiţit o stea*

Exerciții de personalitate*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

ULTIMUL EXPRES

 Deși este aglomerație, ferestrele spre iad încă nu s-au ocupat! Costel Zăgan