sâmbătă, 19 mai 2012

APPOLINAIRE SE PLIMBĂ PRIN SATUL MEU NATAL

  Nimicul nu-i totuşi un răspuns

la întrebările nerostite ale tăcerii
Doamne şi eu vorbesc în numele tăcerii
şi nu m-aud decât pe mine
Apollinaire se scoală din morţi
şi vorbeşte iată prin gura lui Allen Ginsberg
vorbeşte cu haikuuri oceanice
cu demente taxiuri urlătoare în albastru
Cu statuile de culoare ale lui Buddha
o muzică profundă wagneriană
izbeşte cele două războaie mondiale
de calea lacteee
Făcându-le praf şi pulbere
şi steluţe pentru adormit poeţii
somnambuli ai mileniului III
merg şi eu pe străzile din satul meu natal
În fracul alb-negru al poeziei
franco-americane
improvizând tăceri globale
deasupra mult deasupra viitorului omenirii
Mă uit prin geamul cerului
poate zăresc Vioara lui Bacovia
ori Anemonele lui Ştefan Luchian
Tzara îşi duce stiloul la tâmplă
Ca pe-o mitralieră muzicală
sustrasă de la un greier sinucigaş
STOP
Nu cânta NU scrie nu exista
Ultimul mesaj pe-o pereche de chiloţi
de lavandă poliedrică
"Pe-aici se-ajunge în America!"
nu ocoliţi raiul e înainte
Însă în sens giratoriu
m-am întors şi-am plâns
copacii din Paris îşi transferă florile pe strada mea
şi-o primăvară new-yorcheză îmi invadează brusc odaia
şi paginile somnambule

Costel Zăgan, Poeme de-aprins focul
 



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

INEFABILA EREZIE A EDUCAȚIEI

Nasc și la Moldova dascăli zău am văzut măcat unul înconjurat precum Socrate de invidia celor șapte minuni ale lumii moderne admiră și taci ...